Khamis, 28 Januari 2010

Garden pavements

QW-101

















QW-102













QW-103
















QW-104


















QW-105














QW-106














QW-107














QW-108














QW-109

5 ulasan:

Hj. Abd. Halim Hj. Salleh berkata...

Salam Tn. Hj.

Setelah melihat dari awal hingga akhir landskap Tn. Hj. nyata mempunyai pengalaman di bidang bonsai dan berkaitan dengannya.

Koleksi Bonsai juga memukau dan memiliki kepandaian membuat pasu simen yang cantik dan menarik.

Pada pendapat saya, Tn. Hj. bukan sahaja pengumpul bonsai, tapi juga sebagai penjual bonsai. wow.... mesti income menarik malah market di Brunei bagus di bidang ini.

Tn. Hj. bernasib baik tinggal di sempadan Sarawak. Harap dapat mengumpul bahan bonsai dari sana seperti Jeliti (Santalia), Kemuning, Bebuas sdbnya. Jika saya ke kontes di Miri, Sarawak pada tahun ini, jika kelapangan, saya akan ke Brunei. Insya'allah...

Terima kasih.

Jumpa lagi. Wasallam

syahvilla.blogspot.com berkata...

Hj Abd Halim Hj Salleh:

W..Salam Tn Hj, Terima kaseh kerana compliments tu. Mudah2an kita boleh berjumpa di Miri atau KB kelak. Nanti saya sms nombor HP

Sebenarnya saya masih mengharapkan pendapat dr Tn Hj mengenai dgn koleksi bonsai saya.
Saya bukan olok2 kerana selama ni saya suka mencuba sendiri dan mempelajari dr buku. Pada pendapat saya, jika hendak mempelajari sesuatu ilmu seharusnya berguru bukan sekadar pengalaman saja.
Wassalam dr Brunei.

Noryadi berkata...

Betul tu Hj SyahV,
Sebaiknya pembelajaran pembuatan bonsai ini harus secara berdepan dgn sifu tersebut agar ilmu yg dicurahkan lebih meliputi semua aspek krn bonsai ni adalah seni 5 dimensi dan bukannya 2 dimensi seperti pembelajaran di dlm buku. Bagus kalau dapat mengatur perjumpaan dgn sifu2 PSBK seperti Hj Halim & Sifu Bohori.

syahvilla.blogspot.com berkata...

SM Noryadi:

Salam, terima kaseh kerana nasihat tu. Mudah2an dengan izinNya kita akan berjumpa dlm masa terdekat.

Kalau tidak kerana SM mungkin saya belum punya blog sendiri dan belum dikenali ahli2 PSBK. Setinggi2 terima kaseh kpd SM dan Allah yg menentukan segala2nya.

Salam kpd Sifu kedua2nya.

Noryadi berkata...

My pleasure Tn Hj